Trainingsschema

mei
19
do
Interval piramide : ‘leer schakelen tussen de snelheden’
mei 19 @ 19:30 – 20:30

2 – 4 – 6:30 – 8 – 6:30 – 4 – 2 minuten. DP is de helft van de inspanning (en 3:00 voor de 6:30).

Leer schakelen tussen de snelheden! De 2′ + 4′ loop je in zone 4 (10 km tempo) en de 6:30′ + 8′ in zone 3 (HM tempo). Voel wat het met je doet (hartslag, ademhaling)

Trainer : Ineke

mei
24
di
Interval training focus op techniek
mei 24 @ 19:30 – 20:30

18 * 200 m; DP = 300 m. Loopeconomie training in zone 4/5. Focus op techniek: licht en hoog lopen, arm inzet en mooi compact been met ingetrokken navel. Herstel is lang dus probeer tempo vast en hoog te houden!

Trainer: Cok

mei
26
do
Hemelvaartsdag geen training. Golden Ten loop!
mei 26 @ 19:30 – 20:30

Golden Ten loop (voor de liefhebber) !

mei
31
di
Vaartspel
mei 31 @ 19:30 – 20:30

Trainer bepaalt de inhoud van deze training.

Trainer: Mireille

jun
2
do
Bloktraining uitbouwen duurvermogen
jun 2 @ 19:30 – 20:30

3 * 12′; DP 3′.  Een zone 2/3 training om de aerobe tank (duurvermogen) uit te bouwen. Glycogeenvoorraad uitputten zorgt dat je lichaam een grotere opslagtank gaat maken.

jun
7
di
Drempeltraining zone 3 hoog/ zone 4 laag
jun 7 @ 19:30 – 20:30

12 * 400 m (of 12 * 2 min); DP = 200 m (of DP = 1 min). Tempo in zone 3 (hoog)/zone 4 laag.

Training rond je anaerobe drempel met als doel deze omhoog te brengen!

jun
9
do
Interval kort in zone 4 met als doel basissnelheid te verhogen
jun 9 @ 19:30 – 20:30

10 * 2′ ; DP 1′ + 10 * 1′ ; DP 30” in Zone 4 . Probeer de 10 * 1′ iets sneller te lopen!

Tempo zone 4 laag en hoog. Doel:  van trainingen in zone 4 zal je basissnelheid het snelst opgevoerd worden. Training rondom anaerobe-drempel.

Trainer: Marc

jun
14
di
Lichte Interval training in zone 3
jun 14 @ 19:30 – 20:30

8 * 4′ + DP 2′ in zone 3.

Doel: Een lichte training die ervoor zorgt dat je aerobe-tank omhoog opschuift (je kan harder lopen op DL/MT tempo)

Trainer: Cok

jun
16
do
Interval lang / bloktraining in zone 2/3
jun 16 @ 19:30 – 20:30

3 * 3 km; DP 5′.  1e en 2e in zone 2 en de laatste in zone 3.

Doel: Lagere zones trainen om bovenliggende zones omhoog te brengen.

jun
21
di
Interval training in zone 2, 3, 4 + 5
jun 21 @ 19:30 – 20:30

1 * 800 m ; DP 400 m / 2 * 600 m ; DP 300 m / 3 * 400 m ; DP 200 m / 4 * 200 m ; DP 100 m

Zone 2, 3, 4 + 5

Bij de Landlopers kun je iedere dinsdag en donderdag een hardlooptraining volgen onder begeleiding van gediplomeerde trainers.

De starttijd is 19:30 uur, de eindtijd is ongeveer 21:00 uur.

We starten vanuit de kantine van Rip Bromini, Nootdorpseweg 13a-b, 2641 BJ Pijnacker, tenzij anders vermeld.

Wat moet ik aantrekken?